Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar je blijft anoniem. Als je verder surft accepteer je onze cookies.

  1. Home
  2. Bibliotheek
  3. Vraag en antwoord

Mijn bibliotheek & app

Heb je een vraag over de functionaliteit Mijn Bibliotheek op deze website of de app? Op deze pagina vind je het antwoord op de meestgestelde vragen. 

Zit jouw vraag er niet bij? Neem contact met ons op. We helpen je graag. 

Mijn bibliotheek & de Bibliotheek-app

Wat kan ik in Mijn bibliotheek?

In Mijn bibliotheek kun je zien welke materialen je geleend hebt en wanneer je deze moet inleveren. Ook kan je materialen verlengen, je uitleengeschiedenis bekijken en betalingen doen. Je kunt leeslijsten maken en interessegebieden aangeven (om e-mails met aanwinsten te ontvangen). Ook kan je adresgegevens en je e-mailadres wijzigen en kaarten van andere gezinsleden koppelen aan je account.

Wat kan ik in de Bibliotheek-app?

In de Bibliotheek-app kun je je uitleningen en reserveringen beheren. Je kunt een leeslijst aanmaken, boeken zoeken op ISBN-barcode of zoekterm en deze reserveren. Je ontvangt een push-bericht als de uitleentermijn van je materialen bijna verstrijkt en als er een reservering voor je klaarstaat. Je kunt ook de bibliotheekpassen van andere gezinsleden koppelen aan de app.

Wat is het wachtwoord voor Mijn bibliotheek?

Het wachtwoord bestond voorheen uit je geboortedag en geboortemaand, zoals deze zijn opgegeven bij de aanmaak van de bibliotheekpas. I.v.m. de nieuwe AVG-wet is bij inloggen in Mijn Bibliotheek (sinds voorjaar 2018) gevraagd een nieuw (sterker) wachtwoord aan te maken. Als je deze (alsnog) moet aanmaken, kun je zelf een wachtwoord kiezen van 8-15 tekens met minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 teken (!@$%^()*<>?).

Wil je je wachtwoord aanpassen? Na inloggen in Mijn bibliotheek kun je bij 'Mijn wachtwoord wijzigen' een zelf gekozen wachtwoord instellen.

Kan ik zien welke titels ik al eens geleend heb?

Heb ik dit boek niet al eens eerder gelezen? In de lijst 'Uitleengeschiedenis' in Mijn bibliotheek zie je welke materialen je eerder bij ons geleend hebt. Als je uitleengeschiedenis niet zichtbaar is, kan je bij 'Wijzig je gegevens' je voorkeuren aanpassen. De uitleengeschiedenis is vanaf dat moment zichtbaar (let wel, niet met terugwerkende kracht).

Hoe kan ik zien welke materialen ik geleend heb? Hoe kan ik deze verlengen?

In Mijn bibliotheek kun je bij 'Uitleningen en verlengen' zien welke materialen je - volgens onze gegevens - hebt geleend en op welke datum we de materialen terugverwachten.

Je kunt de geleende materialen verlengen door het hokje voor de titel aan te vinken en op de knop 'verleng geselecteerde uitleningen' of 'verleng alle uitleningen' te klikken.

In de Bibliotheek-app zie je onder 'Gebruikersprofiel' welke materialen je geleed hebt. Je kunt ze hier ook verlengen.

Als materialen door een andere lener gereserveerd zijn of als je het maximaal aantal verlengingen hebt bereikt, kan je ze niet opnieuw verlengen. Er verschijnt dan een melding.

Hoe kan ik materialen reserveren? Hoe weet ik of deze klaarstaan?

Je kunt materialen reserveren door deze in de online catalogus te zoeken en vervolgens op 'Reserveren' te klikken. Ook via de Bibliotheek-app kun je materialen zoeken en reserveren.